Cat de necesar e un subwoofer in studio? – Review Adam T10S

IMG_20191220_184321

In 9 ani de mixat prin diverse studiouri din Bucuresti si Cluj am avut ocazia sa lucrez pe o diversitate de configuratii de monitoare, atat cu subwoofere cat si fara. Iar pana destul de recent, m-am descurcat fara prea mari dificultati in studioul meu cu monitoarele Focal Shape 65. Pentru o camera de 20 mp presiunea e mai mult decat potrivita, insa majoritatea muzicii mixate de mine e in zona EDM si Hip-Hop, unde acuratetea pe frecventele joase e esentiala ca sa dai toata forta aceea si sa ai control clar asupra a tot ce auzi in low-end. 


Am studiat piata si mi-a atras atentia modelul Adam T10S: 1- recenziile sunt in general destul de bune; 2- se incadreaza perfect in ce buget am; 3- citind specificatiile, e mai mult decat suficient, din toate punctele de vedere. 

Stiam de vre-un an ca Zeedo Shop au listening point Adam Audio, asa ca n-a fost nevoie sa ma gandesc la o alta alternativa. Poti sa testezi acolo subwooferul asta in orice combinatie vrei cu monitoarele Adam, tineti cont ca e facut manusa pentru T5V si T7V. Totul vine, m-a convins si testandu-l. 

Subwooferul T10S, la fel ca monitoarele din seria lui, sunt deschiderea catre lumea echipamentelor audio profesionale, mai precis se incadreaza in zona entry level. Asta nu e deloc un lucru rau, judecand produsul fix dupa ceea ce e, comparand cu competitia aceeasi categorie de pret. 

Din specificatiile tehnice de pe siteul producatorului, modelul este un competitor extrem de capabil. Cu low-end pana la 28 Hz, putere RMS 130W, SPL 104 dB masurat la 1 m, acest subwoofer trebuie sa faca fata cu brio oricarui studio mic sau mijlociu. Unul din lucrurile pe care le-am apreciat la design-ul acestui produs e difuzorul de 10 inch indreptat in jos, nu doar ca arata fenomenal, treaba asta ajuta mult si pentru linearitarea frecventelor. Si nu este foarte mare, fiind descris chiar ca unul din cele mai compacte de pe piata din categoria lui.

Calibrarea nu este o problema, chiar se gasesc pe internet diverse video-uri explicative, iar modul descris de baietii de la Adam pe canalul de YouTube este super usor de realizat, cu rezultate foarte bune. Personal, folosesc calibrarea de la Sonarworks pentru ca chiar ajuta enorm, indiferent de monitoare, chiar am o referinta constanta in orice studio m-as duce si imi da un sentiment de incredere in mixurile mele fara sa fiu nevoit sa ascult de fiecare data alte referinte pentru transpunere. Crossoverul este setat la 80Hz.

Cat de necesar imi e acest subwoofer in mod real, acum, folosindu-l o vreme? 

Avand un sistem calibrat corect, indiferent ca setul de monitoare apartine altui brand, se simte ca o extensie clara in low-end la care nu am de gand sa renunt, clar necesara. Cum am mai spus, in genurile EDM, Hip-Hop, cat si in muzica Pop, acest sub mi se potriveste manusa. Sunetul este destul de linear, fara ceva deranjant anume, insa uneori pare putin murdar, apare nevoia de mai multa claritate, probabil asta ducand spre un upgrade viitor. Isi merita banii? Categoric! Recomand unul pentru orice studio de recording si mixaj mic sau mijlociu unde nu se doreste unul care sa coste o avere. 





Nu sunt comentarii

Adauga al tau